Projektklasse Cécile B. Evans

Raum A.U1.24, Akademiestr. 2
Zeit April 24th–27th, May 16th–18th, June 21st–22nd, July 27th–31st (tbc)
Teaching language English
Voranmeldung bis 16.04.2018 an info_cx@adbk.mhn.de (Teilnahmebeschränkung)
 
The project class will center around the impact and changing values of emotion on contemporary society, alongside the battle to adequately circulate, instrumentalize, and assign physical place of presence to feeling. In particular, they will address the vast effect of infrastructure and networked systems, driven by digital communication in the last 25 years, on human subjectivity and perception of collective experience. Contextual aesthetics, non-binary thinking, and the expansion of materiality will be examined as avenues of possibility to imagine productive ways of navigating affect and power.
 

Die amerikanisch-belgische Künstlerin Cécile B. Evans (*1983) lebt und arbeitet in London. In ihrer künstlerischen Praxis untersucht sie die Bedeutung von Emotionen in der heutigen Gesellschaft sowie den wachsenden Einfluss von Technologien auf die Menschheit und die von ihr entwickelten Systeme. Evans Arbeiten wurden bereits mehrfach Einzelausstellungen gewidmet, zuletzt etwa im mumok Wien (AT), dem Castello di Rivoli (IT), der Galerie Emanuel Layr, Wien (AT), Tate Liverpool (UK), Kunsthalle Aarhus (DK), dem M Museum Leuven (BE) und in De Hallen Haarlem (NL). Sie waren darüber hinaus im Haus der Kunst (DE), dem Mito Art Tower (JP), der Renaissance Society Chicago (US), 7. International Moscow Biennale (RU), 4. Ural Industrial Biennial (RU), Galerie Kamel Mennour (FR), dem Louisiana Museum of Modern Art, Copenhagen (DK), der 9. Berlin Biennale (DE), 20. Sydney Biennale (AUS), Fundació Joan Miró, Barcelona (ES) und dem Musée d’Art Moderne de Paris (FR) zu sehen und sind in öffentlichen Sammlungen wie dem Museum of Modern Art, New York (US), The Rubell Family Collection, Miami (US), Whitney Museum of American Art (US), De Haallen (NL), Castello di Rivoli, Turin (IT), Louisiana Museum of Modern Art, Copenhagen (DK) und FRAC Auvergne (FR) vertreten.